Velkommen til Ananda Yogasenter på Villa Møllebakken!

Det blir yoga i sommer og videre!

For glede, mot uro, for innsikt, velvære, smidighet, styrke, avspenning – Yoga er bra for alt!

Vi starter sesongkurs igjen i august, mandag og tirsdag. Disse kursene utgjør grunnstammen i yoga, hvor de fysiske og mentale teknikkene utfyller hverandre og skaper en helhet. Vi gjør fysiske øvelser, pust, avspenning og meditasjon. Trinn 1-2 er åpne for alle, trinn 3 og videre forutsetter erfaring med yoga.

Innimellom blir det også intensivkurs og kortere kurs,

og noen helger med spesielle temaer. Følg med på ananda.no og FB, eller be om fullstendig program.

Sommeren 2020 blir det drop-in i parken på Villa Møllebakken, og yogaklasser på nett. Det vil variere med vær og med påmelding. Hvis regn er vi på nett.

DROP-IN TIMER I JULI:

Mandag  kl 18.00-19.30.

Tirsdag   kl 10.00-11.30.

Tirsdag   kl 18.00-19.30.

Pris kr 200 pr gang, nettbank eller vipps.

NB! Husk å ha med egen matte og alt annet du trenger, inkl. sittepute, sjal og vannflaske.

Påmelding senest 2 timer før start.

SOMMERHELGER: LØR-SØN kl 10-13.

Helg 1:   4.-5. juli –       uke 27. Kr 750.

Helg 2:   25.-26. juli –   uke 30. Kr 750.

Helg 3:   15.-16. august            uke 33. Kr 750.

NB! Husk å ha med egen matte og alt annet du trenger, inkl. sittepute, sjal og vannflaske.

Påmelding senest 2 dager før start.

***************************************

Yogaprogram

Den internasjonale yogadagen 21. juni 2020

 

Innledende avspenning Ligg på ryggen, kjenn kroppen, kjenn pusten, kjenn pusten inn og ut i nesen.

Vugge Trekk knærne opp mot brystet, hold om knærne, vugg fra side til side.

Korsryggmassasje Ligg som over. På utpust trekk knærne mot brystet, på innpust skyv dem bort. Så la knærne tegne sirkler, med klokken og mot klokken.

Enkel vridning Ligg på ryggen, bøy bena og sett fotsålene i bakken. La knærne synke mot høyre og vri hodet mot venstre på utpust, tilbake på innpust, fra side til side.

Skulderbrostilling Ligg på ryggen, fotsålene i bakken. Løft hoftene så kroppen hviler på skuldrene og fotsålene.

Sommerfugl Sitt på baken, bøy knærne og legg fotsålene mot hverandre, hold om føttene. Vipp med knærne.

Leverstyrkende stilling Sitt på baken. Hold i stortærne og balanser på baken gjennom øvelsen. Så strekk bena langt ut og opp, sitt litt slik og balansér, bøy bena inn. Gjenta med samlede ben.

Sfinxen Ligg på magen, støtt albuene i bakken og legg underarmene rett frem. Løft brystet og se rett frem.

Buen Ligg på magen, hold om anklene, løft hodet og føttene mot himmelen.

Haren Sitt på kne. Bøy frem og la pannen hvile mot bakken.

*********************************

Kjære alle kjente og nye kursdeltakere!

I denne smittesituasjonen stenges inntil videre undervisningen ved Ananda Yogasenter.
Etter påske vurderer vi på nytt situasjonen.
I mellomtiden oppfordrer jeg alle til å praktisere hjemme, både typiske yogateknikker fra kurs, øvelser og meditasjon, foruten tålmodighet, omsorg og optimisme.
Hvis du kjenner Korsstilling er det fint å praktisere den.
Og gjerne Skulderstående og Fisken. Og Psykisk pust.

Yoga / avspenning / meditasjon

Disse kursene, med fysiske øvelser, pust, avspenning og meditasjon, er grunnstammen i yoga.

Vi starter vår og høst kurs som går over hele sesongen, og gjerne kortere kurs midtveis.

Les mer…

Yoga for gravide

Svangerskapet er en særlig fin tid for yoga. Kroppen blir mykere, oppmerksomheten større, sinnet mer åpent. Yoga gir økt velvære og forbereder fødselen.

Les mer…

Pilates

Pilates er presise øvelser for styrking av dyp muskulatur. Vi arbeider med koordinering av pust og bevegelse, med vekt på å utvikle en god holdning og en sterk rygg. Passer godt sammen med yoga.

Les mer…